miercuri, 18 martie 2009

de-ale lui mahmoud darwish

Simt că viaţa-mi va fi scurtă,
simt că sînt doar în trecere
pe pămînt,
simt că iubita inimii mele
mă va trăda cînd voi fi departe
va gusta dulceaţa vinului cu altcineva,
va scrie poezii pentru altcineva,
căci sînt doar în trecere
pe pămînt.

Simt pumnalul trădării
care mi se va înfige în spate.
Un ziar va scrie:
A LUPTAT.
Rudele şi prietenii vor fi mîhniţi
duşmanii se vor bucura
apoi vor zice cu toţi peste cîteva luni:
A FOST.

Simt că atunci cînd nu voi mai fi
pe marea de cenuşă vor creşte strugurii şi grîul
din care nu voi mai gusta.
Voi fi singur, în bezna mormîntului,
un craniu zîmbind fericit:
am dospit alături de voi aluatul vremurilor viitoare
şi am prins laolaltă scîndurile bărcii din marea de cenuşă.

Simt că viaţa-mi va fi scurtă,
simt că sînt doar în trecere
pe pămînt.
Dacă în vene aş mai avea
o singură pulsaţie de sînge care să mă readucă la viaţă
Şi dacă m-aş despărţi
de mărăcinişul drumului nostru povîrnit
Aş striga:
înmormîntaţi-mă încă de acum,
sînt geamănul unei culmi răzvrătite.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu